Op het Babbelkamp kunnen kinderen van 4 tot 12 jaar terecht om hun Nederlandse taal op het einde van de zomervakantie (laatste 2 weken van augustus) te verbeteren. De kinderen nemen voor een kleine prijs van €2 per dag deel aan taalspelletjes en andere leuke activiteiten. Zo vergroten de kinderen hun woordenschat. Door te spelen vermindert de spreekangst. De kinderen leren samenwerken, samen spelen, luisteren en vriendjes maken.
Dienst welzijn vroeg Studio Allossa mee te denken aan een herkenbaar beeld voor dit kamp en de kinderen. Niet alleen voor de interne activiteiten maar ook wanneer de groep op stap gaat. Na wat concepten kwamen we terecht bij emojies en Smileys. Ze zijn voor elk kind herkenbaar waar ze ook vandaan komen. De emojies zijn internationaal zoals het gezelschap en drukken zich op verschillende manieren uit.
Het logo kreeg een spreekballon mee omdat het uiteindelijk over communicatie gaat.
Ik mocht de groep even bezoeken en werd er instant blij van. Zelfs wanneer kinderen de taal nog niet machtig zijn, kunnen ze toch met elkaar spelen. Dit zorgde voor vertederende beelden.